czwartek, 12 marca 2015

Grawitacja

Grawitacja - Źródło plakatu: filmweb.pl 
Tytuł oryginalny: Gravity
Scenariusz: Jonás Cuarón, Alfonso Cuarón
Reżyseria: Alfonso Cuarón
Boxoffice: $716 392 705
Czas trwania: 90 min.
Moja ocena: 5/10

Czy film, który w 2014 r. otrzymał 7 Oscarów, może nie wzbudzać zainteresowania postronnej publiczności?

Grawitacja. Film o dość prostej fabule. Dwoje astronautów Ryan Stone
i Matt Kowalski (w tych rolach Sandra Bullock oraz George Clooney)
usiłuje przetrwać po tym, jak szczątki rosyjskiego satelity uszkadzają
ich wahadłowiec.

Film banalny w swej prostocie, mający jednak w sobie to coś co nie pozwala odejść z przed ekranu telewizora. Zasłużone owacje dla dźwięku, który urzekł mnie w stu procentach. Świetny montaż i znakomita obsada to niewątpliwe mocne strony tej produkcji, która jest praktycznie doskonała pod względem technicznym.


Emocje, to właśnie na nich skupili się scenarzyści. Widzowie w dość prosty sposób mogą wczuć się w role głównej bohaterki. To na niej skupiamy całą swoją uwagę, co czyni produkcję nieco ubogą w szerzej pojmowane
doznania filmowe.

Sprzeczności, to właśnie one cechują Grawitację jako film najzwyczajniej przeciętny,
a zarazem godny polecenia wszystkim pasjonatom kina.

Grawitacja - Źródło zdjęcia: filmweb.pl
Grawitacja - Źródło zdjęcia: filmweb.pl
Grawitacja - Źródło zdjęcia: filmweb.pl


4 komentarze:

  1. w sumie to od jakiegos czasu sie zbieram, zeby to obejrzec :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podobała mi się Grawitacja. Nie lubię Sandry Bullock, a jej jęczenie przez cały film doprowadzało mnie do białej gorączki. Dużo przyjemniej oglądało mi się Interstellar, chociaż Mcconaughey też do moich ulubionych autorów nie należy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogłądałam ten film w 3D, cudowny film, mi bardzo się podobał :))

    http://x1902x.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń