poniedziałek, 29 czerwca 2015

Weronika postanawia umrzeć

Źródło plakatu: filmweb.pl
Tytuł oryginalny: Veronika Decides to Die
Scenariusz: Larry Gross, Roberta Hanley
Reżyseria: Emily Young
Czas trwania: 103 min.
Dystrybucja: Vision Film Distribution
Budżet filmu: $9,000,000
Moja ocena: 8/10

"Weronika postanawia umrzeć" to film na który czekałam z wielką niecierpliwością ze względu na to iż jest on ekranizacją książki Paulo Coelho o tym samym tytule, książki która po dziś dzień
należy do grona moich ulubionych.

Młoda kobieta o imieniu Weronika (Sarah Michelle Gellar) mająca
z pozoru normalne życie postanowiła umrzeć. Jednak po próbie samobójczej trafia do zakładu psychiatrycznego, gdzie
dowiaduje się, że zostało jej nie wiele czasu (leki które zażyła wywołały spustoszenie w jej organizmie). Zaistniała sytuacja sprawia, że Weronika zaczyna poznawać życie na nowo.

Film z całą pewnością  jest w stanie zadowolić czytelników Coelho, jednak osoby, które nie miały styczności z twórczością autora
i nie lubią tzw. łzawych historyjek podchodzą sceptycznie
do produkcji, która tak naprawdę ukazuje problem jakim jest narastająca fala samobójstw w dzisiejszym społeczeństwie.

13 komentarzy:

  1. Film zapowiada się bardzo ciekawie. Lubię czasem takie bardziej psychologiczne filmy, na pewno kiedyś obejrzę! Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie czytalam nic Coelho, mimo, że chciała. I nadal chce. Film na pewno obejrzę. Co do ksiazki, wydaje mi się, że tym razem odejdę od reguły: ksiązka -> film i zrobię to na odwrót. Zobaczymy co z tego wyjdzie :D

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Film z chęcią obejrzę, bo nie widziałam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę w końcu obejrzeć, a przede wszystkim - przeczytać :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę przeczytałam już dawno temu, chociaż Coelho średnio lubię. Na film jakoś zebrać się nie mogę:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tej książki, i myślę że będzie to moja pierwsza lektura wakacyjna a potem film dla porównania

    OdpowiedzUsuń
  7. zapowiada się dobrze ;) Na pewno obejrzę ;) a może nawet przeczytam książkę ;)

    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam ten film, a nie czytałam książki. Zaczęłam jedynie, ale nie skończyłam. Ale film i tak mi się spodobał! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twórczość Coelho poznałam w liceum, czyli bardzo dawno :-). Mam na swoim koncie chyba większość jego pozycji, ale filmu nadal nie widziałam, chyba muszę to nadrobić. Ach, co do nominacji, to się pisze, żebyś nie pomyślała, że ja olałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na publikacje Twojego posta :))

      Usuń
  10. Czytałam tę książkę :)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń